Lauda ümberehitus kanalaks

Kuigi võiks eeldada, et laut on ju laut ja pole vahet, kas seal on lehm,siga või kana, siis tegelikult on igale loomale mõeldud hoone ka enda eripäradega. Kuigi katus, seinad ja põrand on sarnased, siis sisu on täiesti teine. See aga tähendab ka minu lauda jaoks korralikku “digimuutumist”.

Tehtavate tööde nimekiri on pikem kui suure pere ostunimekiri aga päevade arv nende tegemiseks on pigem lühike ehk kokku suurusjärk 2 kuud. Edasi lükkamine on võimatu, sest kanade kasvu ju minu andmetel veel pidurdada ei ole võimalik. Aga mis seal ikka, hakkame otsast pihta nimekirjaga ja vaatame kuidas läheb. Esimesena läksid peale Kermaare ehituse poisid ja lammutasid aedikute tellistest seinad ning armeeritud betoonpostid välja. Paras väljaelamise töö. Kermaare ehitust ehk Kermo Ehanurme soovitan ka teistele Saaremaalastele, kellel vähegi ehitustegevust on vaja, sest siiani aitab ta enda asjalikkusega mind paljudes töödes. Lammutuse jäägid sai pandud igale poole põranda sees olevatesse kanalitesse ja aukudesse. Siis läheb ju jälle vähem betooni. Oleks tahtnud küll üleni siledaks valatud põrandat aga 600 ruutu alustaval ettevõtjal siledaks valada on jällegi kena unistus mida omada ja kanadel ei tohiks sellest sooja ega külma olla. Keskele läksid kiirendusraja triibud, sest sinna tulevad pesakastid koos munaliiniga ning need peavad kenasti loodis olema. Betooni silumisega aitas Saaremaa üks parimaid ja õnneks ka oma küla mees Pörandamehed OÜ. Raudbetoon tuli Saare Betoon OÜst kahe autoga. Päris äge oli lähedalt näha, kuidas sellest suurest paagist tuleb välja halli vedelat sousti, millest hiljem saab korralik kivistunud moodustis. Seguautod on lahedad. See on fakt!

Töö jätkus hoogsalt ja vahepeal jõudis Lõuna-Eestist kohale põhiasi ehk kanala sisseseade ise. Olin seekord sunnitud kasutatud seadmed ostma nende odavama hinna tõttu. Praegu näen kõvasti vaeva, et saaks kõik puhtaks pestud õigeks ajaks, mis muidugi ei ole kiire töö. Mugavam oleks olnud võtta tehasest uued, aga jällegi – alustav ettevõtja ei pea mugavust tundma. Lõuna-Eestist Saaremaale terve rekatäis asju tuua on ka paras väljakutse, sest kaubaliiklus selle piirkonnaga otse on harv ja nagu saarlasele kohane, läks see tavapäraselt kulukamaks aga vahepeal oli hoopis tükkis küsimus, et kes oleks üldse valmis seda ära tooma. Käsitsi peale ja maha laadimine oli mõnus lisanüanss, mis tegi asja veel põnevamaks. Õnneks leidsime Kiiltrans OÜga ühise keele ning hoovis need olidki. See aga püstitas järgmise probleemi, kuid sellest juba järgmises postituses. Täna võib öelda, et mul on olemas ka vesi, mis tuleb otse Salmelt ning lisaks ka kanalisatsioon. Maa sisse läks 10 kandine paak, mis näeb välja nagu venelaste allveelaev. Seega, kui keegi juhtus sel hetkel mööda sõitma ja nägi seda purakat, siis tegemist ei olnud millegi muuga kui lihtsalt solgi paagiga. Muidugi aitavad sellise asjaga Arens Torutööd OÜ. Suuremad ehitustööd peaks sellega olema kaetud ja ka suurem osa eelarvest on läinud kõikide nende tööde ja asjade peale.

Praegu püsime veel eelarves. Samas on sekkunud riiklik instanss, kes soovib eelarvet vähendada, kuid millest ehk saame samuti juba rohkem rääkida järgmisel korral. See on pannud tegelikult kogu projekti jätkamisele suure küsimärgi külge. Ja kui täitsa ausalt rääkida, siis Saaremaa isolatsioon on teinud olukorra äärmiselt keeruliseks. Tulevas postituses proovin lahti seletada ausalt ka kogu negatiivse poole, mida ei osanud oodata ning kuidas ühe käega tehakse pai ja teise käega lüüakse laia käega vastu nägu.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s